Arai produkuje skorupy w różnych technologiach, w zależności od wybranych modeli. Każda grupa kasków ma swoją unikatową technologię wykonania, odpowiadającą przeznaczeniu. Poniżej prezentujemy trzy z nich.
Arai produkuje skorupy w różnych technologiach, w zależności od wybranych modeli. Każda grupa kasków ma swoją unikatową technologię wykonania, odpowiadającą przeznaczeniu. Poniżej prezentujemy trzy z nich.
CFC (Carbon Fiber Composite) to najwyższa technologia zaprojektowana przez Arai dla kasku GP-6RC F-1. Wykorzystuje włókno węglowe opracowane dla potrzeb lotnictwa oraz wiązania żywicami Arai. Skorupa jest wzmocniona wiązką niezwykle silnych włókien, w pasku mającym rozproszyć ładunki energii kierując je bokiem, wzdłuż powierzchni skorupy. W strefie przedniej wiązka zwiększa siłę skorupy bez dodawania jej grubości czy ciężaru, a także pozwala na użycie jeszcze cieńszej wkładki wewnętrznej, co bardzo poprawia widoczność w górnym obszarze – właściwość szczególnie ważna w integralnym kasku.
SCLC (Super Complex Laminate Construction) to skorupa w większości wykonana z najnowszych lotniczych włókien, mających o 30% większą siłę w opieraniu się procesom rozszerzania i gięcia niż standardowe włókna szklane. Chociaż ten wynalazek jest 6 razy droższy niż większość włókien szklanych (a nawet niektórych włókien węglowych), zapewnia niezwykłą elastyczność i wytrzymałość, która maksymalizuje integralność skorupy. Specjalnie zaprojektowana mechanicznie rozszerzona włóknista podkładka umieszczona pomiędzy wewnętrznymi i zewnętrznymi warstwami laminatów z super włókien jest używana do wzmocnienia i związania tych dwóch warstw bez zwiększania ciężaru kasku.
SFL (Special Fiber Laminate) to ściśle kontrolowana pod względem jakości konstrukcja używa specjalnych warstw pełnych włókien znajdujących się zaraz przy powierzchni skorupy i połączonych specjalnymi żywicami Arai. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w razie wypadku, skorupa wykorzystuje swoją wytrzymałość, integralność strukturalną i elastyczność uderzeniową i rozprasza energię uderzenia po możliwie największej powierzchni całego kasku.