Prędkość, przy jakiej wykonywane są testy kasków w laboratoriach, wynosi 28 kilometrów na godzinę. Czyli mniej więcej tyle, ile prędkość rozpędzonego rowerzysty. Niewiele ma ona wspólnego ze średnią prędkością, z jaką poruszają się motocykliści w realnym świecie. Rzeczywistość jest bowiem o wiele bardziej wymagająca, niż nawet najbardziej profesjonalne testy laboratoryjne.

 

certyfikacja Arai

 

Dobrze, a co się stanie, jeśli zwiększymy testową prędkość do dajmy na to 100 kilometrów na godzinę? Rezultaty będą spektakularne. Przy czterokrotnie zwiększonej prędkości, energia uderzeniowa rośnie aż dwanaście razy. Żaden kask nie jest w stanie wytrzymać takiego uderzenia. Nawet Arai.

 

W realnym świecie motocykliści wychodzą jednak cało z wypadków mających miejsce przy dużo wyższych prędkościach. Jak to możliwe? Poprzez minimalizowanie energii uderzeniowej, realizowanemu dzięki takiej konstrukcji kasku, aby w chwili zderzenia ześlizgiwał się z przeszkód. Więcej o tym przeczytasz tu: Idea R75 Shape.

Close

Cart